Δευτέρα 30 Ιουνίου 2014

ΜΑΠΑ ΤΟ ΚΑΡΠΟΥΖΙ!!!

Καλησπερα και καλη εβδομαδα!

Στα πλαισια της εναλλακτικης διδασκαλιας, ειπαμε με τους μαθητες μου να στησουμε μια κινηματογραφικη λεσχη, οπου θα μαζευομαστε μια φορα την εβδομαδα να βλεπουμε μια ταινια στα Αγγλικα, χωρις υποτιτλους βεβαιως βεβαιως!

Μετα την επιτυχια που ειχε η προβολη του The Freedom Writers' Diary το χειμωνα και ολες οι εργασιες και οι συζητησεις που καναμε με αφορμη αυτο, ειπα να συνεχισω στο ιδιο κλιμα προβληματισμων και εγερσης συνειδησεων, προβαλλοντας το Μιραλ. Μεγα λαθος! Η μαλλον λαθη! Πρωτο λαθος που δεν το ειχα δει εγω πρωτη. Δευτερο λαθος που εμπιστευτηκα τις κριτικες που διαβασα. Τριτο λαθος, που δεν εμπιστευτηκα την πικρη εμπειρια μου απο βιβλια που εχουν μεταφερθει στην οθονη. Ακομα και οι πιο φιλοδοξες κι αρτιες παραγωγες δεν εχουν καταφερει να αγγιξουν την αιγλη και την ατμοσφαιρα του βιβλιου.

Στην προκειμενη περιπτωση εχουμε μια ταιναι βασισμενη στο βιβλιο Μιραλ της Ρουλα Τζεμπρεαλ, για το οποιο εχουμε μιλησει εδω:
ΜΙΡΑΛ, Ο ΔΡΟΜΟΣ ΜΕ ΤΑ ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ

Ειναι μια αληθινη ιστορια, η οποια σε κρατα καθηλωμενο ως την τελευταια σελιδα. Αλοιμονο, η ταινια δεν εχει καμια σχεση. Καταρχην, αν δεν εχεις διαβασει το βιβλιο ειναι αδυνατον να παρακολουθησεις την ταινια! Οι ερμοι οι μαθητες μου, περαν των χασμουρητων που εριξαν, με κοιτουσαν συνεχως με το χαμενο βλεμμα της αγελαδας και με ρωτουσαν τι εγινε, γιατι εγινε, τι νοημα εχει ολο αυτο που βλεπαμε κλπ! Η σκηνοθεσια του Τζουλιαν Σναμπελ δεν μου αρεσε καθολου, οχι οτι σκαμπαζω απο σκηνοθεσια, αλλα το μισο εργο ηταν θεοσκοτεινο και οι ερμηνειες μετριοτατες. Η Φριντα Πιντο και η Χιαμ Αμπαςς προσπαθησαν πολυ, αλλα τι ερμηνειες να δωσει κανεις οταν κανει αγωνα δρομου; Εμοιαζε σαν να προσπαθησε ο σεναριογραφος να στριμωξει μεσα σε 2 ωρες τα κυριοτερα στοιχεια του βιβλιου, κανοντας μια περιληψη. Ομως τελικα, ηταν πολλα ασυνδετα σχεδον μεταξυ τους στιγμιοτυπα. Πρωτη φορα που αιθανθηκα οτι το τρεϊλερ ειναι καλυτερο απο την ταινια! Ειλικρινα απογοητευτηκα απο την εν λογω παραγωγη που με μεγαλη χαρα και ανυπομονησια περιμενα να μοιραστω με τα παιδια μου, μετα το υπεροχο βιβλιο. Αλλα μου βγηκε μαπα το καρπουζι! Κι αντε τωρα καλακαιριατικο να τους ξαναπεισω να ερθουν μετα απο αυτην την πανωλεθρια!

Σας αφηνω με καινουργιο αγαπημενο τραγουδακι, να πανε κατω τα φαρμακια! Πεταλουδισια φιλια!


33 σχόλια:

  1. Καλησπέρα.
    Όμορφο τραγούδι!
    Φαντάζομαι την αμηχανία σου, όταν διαπίστωσες ότι το καρπούζι ήταν μάπα.
    Μου θυμίζει μια εντελώς διαφορετική περίπτωση: πριν από μερικά χρόνια, όταν η Ελευθεροτυπία έδινε παλιές ταινίες, έδωσε και το "Η κυρία και ο ναύτης". Στη δεκαετία του '70 που την είχα δει, θεωρήθηκε σάτιρα της αστικής τάξης κλπ κλπ.
    Προτείναμε στα παιδιά μας να το δουν μαζί μας. Όχι απλώς δεν τους άρεσε, αλλά κι εμείς μείναμε κατάπληκτοι από το πόσο γερασμένη και παρωχημένη έδειχνε.
    Το κακό είναι πως, από τότε, δεν ξαναείδαμε μαζί παλιά ταινία. Δεν μας εμπιστεύονταν πια...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Γελάω με το σχόλιο σου πως "το τρέϊλερ ήταν καλύτερο απ' την ταινία"... Τόσο μάπα ε;
    Τελικά είναι αξίωμα. Πως η μεταφορά βιβλίων στη μεγάλη ή και στη μικρή οθόνη, είναι καταδικασμένες.
    Τουλάχιστον το αναγνωρίζεις. Εντάξει,άνθρωποι είμαστε και σφάλματα κάνουμε!
    Φιλιά πολλά Χριστινάκι μου και εύχομαι η επόμενη επιλογή να είναι πιο πετυχημένη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Βασικά πρέπει να τις βλέπεις οπωσδήποτε τις ταινίες πρίν μιας και θα τις δουν και παιδιά. Θα σου πρότεινα το "The selfish giant" αλλά φοβάμαι δεν θα βγάλετε λέξη με τα αγγλικά που μιλάνε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Καλό βραδάκι Χριστίνα μου!!
    Συμβαίνουν αυτά και στους καλύτερους δασκάλους.. όσο ζούμε μαθαίνουμε, είτε ως καθηγητές, είτε ως γονείς, είτε ως άνθρωποι!
    Πιστεύω πως είναι καλό την επόμενη φορά να βρεις κάτι που θα τους αρέσει πολύ ώστε να κερδίσεις πάλι την εμπιστοσύνη και την προσοχή τους! Είμαι σίγουρη πως θα τα καταφέρεις!
    Όσο για την ταινία και το βιβλίο, δεν μπορώ να εκφέρω άποψη αφού δεν τα είδα.. :/
    Φιλιά πολλά και καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Καλημέρα!
    Την κατέβασα αλλά δεν την είδα ακόμη και δεν έχω διαβάσει το βιβλίο βέβαια.. τόσο χάλια;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Με ταινίες που ν' αγγίζουν τις παιδικές ψυχές πιστεύω ότι θ' αποκατασταθεί η κλονισμένη εμπιστοσύνη.Θέμα χρόνου είναι!Όπως πολλά πράγματα στη ζωή, έτσι κι οι ταινίες είναι σαν τα καρπούζια.Θέλουν προσοχή και με το μαχαίρι!
    Χαρούμενη καλημέρα και να 'σαι πάντα καλά!!!:-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αχ βρε κορίτσι και ποιος δεν την έχει πατήσει έτσι όλοι μας.
    Απλά εσύ ήσουν στην δυσάρεστη θέση να απολογείσαι στους μαθητές σου!
    Ασχημο σε καταλαβαίνω!
    Το τραγουδάκι πολύ μου άρεσε!
    Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. @λωτοφαγος
    Ετσι ειναι! Κι εγω φοβαμαι οτι μαλλον για το καλοκαιρι, βαριονταν που βαριονταν, δεν θα ξαναρθουν... Απο Σεπτεμβρη θα επανορθωσω! Την πατησα για τα καλα!
    Καλο απογευμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. @Μαρια Κανελλακη
    Πραγματι ειναι παντα η ταινια φτωχη συγκριτικα με το βιβλιο! Αλλα εμενα αυτο μου φανηκε πανωλεθρια! Εχω δει κι αλλες μεταφορες και καποιες ειναι αξιοπρεπεστατες και αρκετα καλες! Δεν πειραζει.... Φαγαμε μια ακομα φολα στις τοσες! Φιλια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. @μαλερ
    Εχεις δικιο! Εγω ειχα διαβασει το βιβλιο κι ειχα μεινει με αυτη την εντυπωση! Ουτε που σκεφτηκα οτι θα μπορουσε η μεταφορα να εχει βρισιες, βια η ακαταλληλες σκηνες. Ευτυχως, τετοια δεν ειχε, ηταν απλα χαλια! Για πες λεπτομερειες για αυτο που μου προτεινες.
    Καλησπερα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. @παλομα
    Τους εχω ηδη υποσχεθει οτι θα διαλεξουν εκεινα την επομενη ταινια και θα ειναι κωμωδια! Οσο ζουμε μαθαινουμε. Ευτυχως! Φιλια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. @ηφαιστιωνας
    Λοιπον δες την βρε Ηφαιστιωνα!Υποκειμενικα ειναι αυτα... Οχι τιποτα αλλο, αλλα οι κριτικες ηταν πολυ καλες! Μηπως απλα εγω δεν σκαμπαζω απο 7η τεχνη; Δες την και θα το εκτιμουσα ιδιαιτερως να μου πεις τη γνωμη σου!
    Ευχαριστω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. @νικος
    Ναι, σιγουρα κατι θα βρω απο Οκτωβρη. Αλλα ειδα κι επαθα να τους κουβαλησω καλοκαιριατικα και ηθελα να ενθουσιαστουν και να ερθουν ολο τον Ιουλιο μερικες φορες ακομα. Δεν πειραζει! Ευχαριστω!
    Καλο μηνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. @Ελενα Λ.
    Πραγματι ολοι την εχουμε πατησει...
    Θυμαμαι που ειχα παει σινεμα να δω το scary movie... Εκλαιγα τ αλεφτα του εισιτηριου!
    Το τραγουδι το λατρψα απο το πρωτο ακουσμα!
    Καλο μηνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. @μαρια ελενα
    Πολυ ξεσηκωτικο, αν και λυπητερο!
    Φιλια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Α, καλά, πάει το μοσχομυριστό μου σχόλιο! Γέλασα με "το...χαμενο βλεμμα της αγελαδας"! Από την άλλη βέβαια, ο σκοπός των τρέιλερ είναι να εντυπωσιάζουν, άρα καλά έκανε το τρέιλερ (!!) Τέλος έλεγα μπας και διαβάσω το βιβλίο !! Φιλιά γλυκά και καλό μήνα :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Πεταλούδα μου καλησπέρα. Είχα γράψει εδώ για την ταινία http://mahler76.blogspot.gr/2014/03/blog-post_5534.html

    Πέρα από την δυσκολία των αγγλικών, που δεν είναι τα "Οξφορδιανά" που μαθαίνουμε στα σχολεία, είναι μια σκληρή ταινία, ή αν προτιμάς μια πολύ ρεαλιστική ταινία. Δεν ξέρω και γιατί ηλικίες παιδιών μιλάμε. Προσωπικά πιστεύω είναι μια ταινία που θα έπρεπε να την δούν τα δικά μας παιδιά, αλλά παιδαγωγός δεν είμαι οπότε δεν ξέρω από ποια ηλικία μπορούν. Δές την και αποφασίζεις. Εξαιρετική επίσης είναι το Secret & Lies http://www.imdb.com/title/tt0117589/?ref_=fn_al_tt_3

    Γενικά παίζει να ενδιαφέρουν και αμερικανικές ταινίες; Επίσης για τι ηλικίες παιδιών λέμε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. @petra
    Να το διαβασεις ειναι πολυ ωραιο! Σωστο αυτο με το τρεϊλερ! Φιλακια καλο μηνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. @μαλερ
    Μαλερακο ευχαριστω πολυ για τις πληροφοριες. Ειναι παιδια περιπου 13 ετων, οποτε ειναι λιγο ζορικη η επιλογη. Τα πολυ παιδικα τα βαριουνται, τα πολυ σκληρα και ρεαλιστικα ισως με φερουν σε αντιπαραθεση με τους γονεις, κατι που δεν θα ηθελα! Θα την δω εγω ωστοσο! Καλο βραδι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Όχι για 13 ετών δεν νομίζω. Θα έχεις πρόβλημα κυρίως με τους γονείς. Μπορείς παρ' όλα αυτά να την δείς εσύ :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Οι απογοητεύσεις και οι αποτυχίες είναι μέσα στη ζωή, μαθαίνουμε και πάμε παρακάτω.

    Καλό μήνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Στο ιστολόγιο της η Κατερίνα (positive-thinking-greece.blogspot.gr/) παρουσίασε πριν λίγο καιρό το “Temple Grandin”. Θα σου πρότεινα Χριστίνα να το δεις και είμαι σίγουρος ότι θα σου αρέσει, όπως και στους μαθητές σου.
    Είναι μια επίσης αληθινή και ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΗ ιστορία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. @μαλερ
    Αυτο πιστευω κι εγω! Καλο απογευμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. @γιωργος
    Ε φυσικα! Ολα ειναι μαθηματα! Καλο απογευμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. @πετρος κ.
    Θα το δω! Ευχαριστω πολυ! Καλο μηνα και καλο βραδι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Μην το παίρνεις κατάκαρδα ... Η συνέχεια θα σε ανταμείψει !!! ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. @SIDE21
    Καλησπερα! Ευχαριστω για την ενθαρρυνση!Καλο καλοκαιρι στην ομορφη Σαμο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Νομίζω Χριστινακι μου οτι λίγες ταινίες εως καθόλου.. αποδίδουν τις λεπτομέρειες ενός βιβλίου την επόμενη φορα θα το τσεκαρεις χι.χι. να μην βρεθεις προ εκπληξεων... φιλακιααα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Εμένα μ'αρέσουν τρελά τις παλιές ταινίες στα ελληνικά, πεθαίνω!!!

    Και εγώ, όταν λέω στα παιδιά μου να δούμε τα κεινούμενα σχέδια που είδα εγώ, με κοιτάνε σαν να είμαι και εγώ troglodita!!!

    Besos y café.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. @σμαραγδενια ρουλα
    Ρουλα μου εχεις δικιο! Αστα! Εχω ηδη ετοιμο το υλικο για οταν επανελθουν! Φιλια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. @βερονικα
    Ωωωω! Ναι κι εγω! Τις εχω δει εκατο φορες την καθεμια και ακομα με χαρα τις παρακολουθω!
    Ο μικρος μου προς το παρον βλεπει ο,τι του βαζω, αργοτερα φανταζομαι θα με κοιταει σαν εξωγηινη!
    Φιλια πολλα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Καλωσορισες στο κουκουλι μου.